För att göra beställning/avrop möjligt från DeDU krävs en del förarbete.
Bolag måste skapas och rätt parametrar för att göra dessa till leverantörer måste sättas.
För mer information kring detta hör med er kontakt på DeDU.
Öppna ett ärende och tryck på knappen Avrop/beställning

Välj entreprenör, skriv eventuell notering och tryck på "Spara"
Era interna rutiner bestämmer vad noteringsfältet ska användas till. Notering kan i e-postmallen skickas till entreprenören eller endast användas som en intern kommentar.

Entreprenören får beställningen per mail.
Formateringen på e-postmallen nedan kan variera och stämmer nödvändigtvis inte överens med er databas!
Tryck på länken i mailet
Länken öppnar "Extern del- och direktkvittens" i en browser.
En del systeminställningar styr om entreprenör ska kunna kvittera ärendet direkt och skicka återkoppling direkt till anmälare.
Exempelvis vill vissa kunder först kontrollera utfört arbete innan kvittering till anmälare. DeDU stödjer detta.
För närmre detaljer kring dessa inställningar hör med er kontakt på DeDU!

0 Kommentarer
Lägg till din kommentar