Att arbeta med FU-ordrar i appen fungerar på liknande sätt som ärenden.
På startsidan i DeDUApp hanteras FU-ordrar antingen genom översikten på startsidan eller genom att gå till 3-strecksmenyn uppe till vänster.
Det går att filtrera på områdesansvar, utförare etc, genom att använda "tratten" uppe i högra hörnet när man är inne i respektive modul. Den flyttar sig sedan till vänster när filtreringsmöjligheten öppnas.
Klicka in på vald order och utför det som står i arbetsbeskrivningen. Välj sedan status på ärendet.
Vilken status som kan väljas och om respektive status skall generera ett ärende, styrs i DeDUs systeminställningar.
Behöver ett ärende skapas "manuellt" bockas detta val i.
Skriv notering. Denna text hamnar i Anmärkningsrutan i ärendet som skapas, en s k FU-anmärkning. Huruvida detta i så fall skall integreras/hanteras i Summera support är en separat fråga.
Det är också möjligt att tala in notisen genom att först ställa sig i fältet Notering och sedan trycka på mikrofonsymbolen på telefonens tangentbord.
Noteringar visas även under "Historik" vid efterföljande ronderingar på samma objekt.
Om filer behöver bifogas i ärendet görs detta i ärendet. Klicka på ärendenumret och lägg till dokumentet där.
0 Kommentarer
Lägg till din kommentar