På startsidan i DeDUApp finns en överblick över alla ärenden.
För att söka upp ett ärende med hjälp av ordernummer, använd förstoringsglaset. Klicka på det för att få fram ett textfält att skriva in ordernumret på, och klicka sedan igen för att söka.
Det totala antalet okvitterade ärenden är 979 från alla ärendetyper.
Redan här går det att göra en första filtrering, genom att klicka på en viss ärendetyp.
Till höger finns ett antal val gällande ordning som ärenden visas i.
Tratten uppe i högra hörnet är en filtreringsfunktion som styr vilka ärenden som visas. Klicka på tratten så öppnas valen på höger sida.
Om bakåtpilen används för att gå tillbaka till översikten efter att ett ärende hanterats, hänger valen för filtrering kvar.
För att återställa till normal filtrering, scrolla längst ner i listan och tryck på knappen "Återställ".
Som standard visas status "Alla utom kvitterade".
Inne i ett ärende visas först informationsfliken.
Klicka på "Journal" för att se eller göra inlägg i ärendet, såsom internkommentarer och del- eller slutkvitteringar.
Om något saknas i ärendet dyker en varning upp.
I detta exempel måste underkategori sättas. Detta görs på fliken "Information".
Längst ner på fliken "Journal" hanteras kvittering. Som standard visas "Delkvittera".
Klickar på den blå bocken för att välja "Kommentera" (internkommentar) eller "Kvittera" (slutkvittera).
Det går också att bifoga filer till ärendet.
Registrering av tid i ärendet görs på fliken "Information". Scrolla ner tills raden "Tid" visas. Tryck på pennan och välj "Tidart" och "Tid".
Kom ihåg att spara när tiden är tillagd; detta görs genom att trycka på bocken uppe till höger.
Ska flera tidarter läggas till måste användaren spara mellan varje.
DeDU har en funktion för att spegla upp kollegor och arbeta för dem utan att vara kopplade till deras område.
Dessa kopplingar styrs i DeDU Web, antingen genom att respektive användare på sin startsida lägger till sina kollegor, eller att en administratör hanterar detta i Moduler-Administrera-Personkopplingar.
Är dessa kopplingar gjorda går det att ändra aktiv profil i appen.
I appen hanteras växlingen mellan profiler genom att trycka på 3-strecksmenyn och sedan nedåt-pilen i profilen.
Här visas att drifttekniker och förvaltare är kopplade till användaren "DeDU Support". "DeDU Support" kan då klicka sig in på någon av de andra profilerna och arbeta med dennes ärenden.
0 Kommentarer
Lägg till din kommentar