DeDU

Baka ihop PU-delar till en order

Senast uppdaterad

Om det finns en komplex byggnad med exempelvis olika typer av fasader och fönster kan det vara vits att dela upp PU-delarna i mindre punkter för att bättre få överblick över vad som är åtgärdat och när.

Administrationen kan dock bli överväldigande vid arbete med dessa PU-delar var för sig. Då kan det skapas ett ärende som behandlar flera PU-delar.

För att kunna göra detta måste inställningen "Tillåt skapa ärenden från PU-delar" vara ibockad i Systeminställningar - Objekt:

En extra bock syns i PU-modulen:

Denna ruta dyker upp:

Välj utförare, vilken kategori ärendet ska ha och skriv en ärendebeskrivning.

Tryck spara. Det syns då i PU-modulen att punkterna som valdes blivit kopplade mot samma ärende.

Klicka på ordernumret för att komma direkt till ordern. Den hanteras annorlunda än ett vanligt ärende i och med att den är kopplad mot PU-delarna.

Här hanteras kvitteringarna av de olika delarna. När "Målning av träpanel" är klart och fakturerat kan den delen kvitteras av.

Detta återspeglas sedan i PU-modulen.

I och med att PU-delarna är kopplade mot ärendet måste budgeten i ärendet användas för att kvittera. Det visas i PU-modulen här.

0 Kommentarer

Lägg till din kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Föregående Artikel Planerat underhåll (PU)
Nästa Artikel Registrera lägenhetsbesiktning
Behöver du mer hjälp? Kontakta oss