Om det finns en komplex byggnad med exempelvis olika typer av fasader och fönster kan det vara vits att dela upp PU-delarna i mindre punkter för att bättre få överblick över vad som är åtgärdat och när.
Administrationen kan dock bli överväldigande vid arbete med dessa PU-delar var för sig. Då kan det skapas ett ärende som behandlar flera PU-delar.
För att kunna göra detta måste inställningen "Tillåt skapa ärenden från PU-delar" vara ibockad i Systeminställningar - Objekt:
En extra bock syns i PU-modulen:
Denna ruta dyker upp:
Välj utförare, vilken kategori ärendet ska ha och skriv en ärendebeskrivning.
Tryck spara. Det syns då i PU-modulen att punkterna som valdes blivit kopplade mot samma ärende.
Klicka på ordernumret för att komma direkt till ordern. Den hanteras annorlunda än ett vanligt ärende i och med att den är kopplad mot PU-delarna.
Här hanteras kvitteringarna av de olika delarna. När "Målning av träpanel" är klart och fakturerat kan den delen kvitteras av.
Detta återspeglas sedan i PU-modulen.
I och med att PU-delarna är kopplade mot ärendet måste budgeten i ärendet användas för att kvittera. Det visas i PU-modulen här.
0 Kommentarer
Lägg till din kommentar