DeDU levereras med ett antal standard-rapporter för respektive modul.
Dessa fungerar som stöd i er verksamhet. Sammanställningar av utförda ärenden, utfört felavhjälpande underhåll eller besiktningar kan enkelt tas ut från er databas i modulen "Rapporter".
Rapporter kan tas ut i en mängd olika format. Vilket som fungerar bäst varierar. En rapport skapad som är ämnad att tas ut till PDF-format gör sig inte alltid bra att exportera till excel och vice versa.
Urval
Urvalsfält kan läggas till rapporten om rapporten stödjer detta. Några vanliga urval är:
Region
Områdesansvarig
Fastighet
Byggnad
Dessa möjliggör ytterligare detalj i den uttagna rapporten. Sätts urval exempelvis på en fastighet tas bara värden från denna fastighet med i rapporten.
En del rapporter har även inbyggda specifika urval.
I nedanstående exempel visas inbyggda urval från rapporten "PU Budget Årsvis".
Att sätta urval är inte tvingande. Ibland kan de dock vara nödvändiga för att på ett korrekt sätt visa information från databasen.
Görs inga urval kan rapporten även blir väldigt omfattande och ta en längre tid att ladda.
Anpassning av rapporter
Rapporter anpassas ofta till kundens specifika behov. Det kan handla om att lägga till fler urvalsfält eller nya kolumner i en rapport. DeDU skapar även nya, helt kundunika rapporter på beställning.
Autorapporter
WSP kan hjälpa till med att lägga upp autorapporter åt kund.
Det kan handla om en sammanställning veckovis, av exempelvis ej påbörjade ordrar, till en arbetsledare som inte dagligen arbetar i DeDU.
Det är också vanligt att kunder som gör avrop mot leverantörer vill sammanställa en PDF-fil med ordrar veckovis eller månadsvis, för ett smidigt sätt att följa upp ärendehanteringen i DeDU.
Leverantören blir genom mailet påmind om sina ordrar i kundens databas, och kunden kan få en sammanställning av ej kvitterade ordrar hos sina leverantörer.
0 Kommentarer
Lägg till din kommentar