Entreprenader registreras i DeDU dels för att bevaka garantitider, och få påminnelser om när de går ut, dels för att registrera, hantera och följa upp garantianmärkningar.
Registrera entreprenader i DeDU
Högerklicka på en byggnad för att lägga till en ny entreprenad.
Fyll sedan i Entreprenad (projektnamn), Benämning (projektnummer), intern handläggare (t. ex. projektledare eller förvaltare) samt en kortfattad beskrivning av entreprenaden.
Ange vilka byggnader som ingår i entreprenaden genom att flytta dem till den högra listan.
Lägg till ny entreprenör.
Ange entreprenör, teknikområde, arbetsledare, slutbesiktningsdatum, garantitid (för respektive teknikområde) samt datum när påminnelse för garantitidens slut önskas.
Om det finns olika garantitid för Arbete och Material kan två rader läggas upp för samma entreprenör.
Arbetsledaren är den som kommer att få e-post med garantifel.
Med ikonerna för Bolag och Person kan nya bolag och personer skapas upp direkt i Entreprenadmodulen.
Påminnelse per mail
Det datum som sätts i kolumnen "Påminnelse" kan generera ett mail satt datum med några förbehåll, se nedan.
Handläggaren får ej ha följande inställning ibockad på sin person i modulen "Bolag".
Mailet som genereras kan skilja sig mellan databaser. För att formatera detta enligt ert önskemål tag kontakt med er uppdragsansvarige på DeDU.
Registrera företag och person som entreprenörer
Vilka bolag som är tillgängliga som Entreprenörer styrs av inställningar i Moduler-Bolag.
I Bolag-person markeras ansvarig hos garantientreprenören som Entreprenör Arbetsledare.
Vilka handläggare (hos kunden) som är tillgängliga styrs på Person i Bolag.
0 Kommentarer
Lägg till din kommentar