DeDU

Kvittera ärende

Senast uppdaterad

Kvittera ärende

Här visas information om ärendet, som också går att redigera.

I Internkommentar skrivs sådant som aldrig visas mot anmälare/kund. Det kan t.ex. vara en faktureringsinstruktion eller intern kommunikation för frågor i ärendet.

Delkvittering används när ärendet är påbörjat men inte klart. Information kan vara t.ex. att anmälare är kontaktad, att besök är inbokat eller att reservdelar är beställda.

Kvittering fylls i med information kring åtgärd, när ärendet kan stängas.

Genom att hålla muspekaren över Spara-knappen, är det möjligt att välja att INTE skicka e-post till personer kopplade till ärendet. Den funktionen kan användas om en minimal ändring gjorts, som inte påverkar informationen i ärendet.

Det går också att kopiera ett ärende, om det t.ex. nyligen är slutfört men samma problem återkommer.

Genom att klicka på Spara-knappen, dyker en mail-lista upp.
I det här exemplet är det möjligt att skicka e-post till personen som skickat in ärendet (anmälare) och personen som ska hantera det (utförare).
Klicka i de personer som ska få mail, och välj Skicka e-post.

0 Kommentarer

Lägg till din kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Föregående Artikel Arbete i ärende
Nästa Artikel Ärendestatus
Behöver du mer hjälp? Kontakta oss