Det finns olika status på underhållspunkterna; ändringar i dessa kan administreras i systeminställningar, av databasansvarig.
Om alla punkter är utförda utan anmärkning går det att scrolla längst ner på sidan och välja Allt utfört. Samtliga underhållspunkter ändrar då status till 1 Utfört. Funktionen är praktisk om det rör sig om många underhållspunkter och alla är utan anmärkning.
Skulle t.ex. alla punkter utom en vara utförda utan anmärkning går det ändå att välja Allt utfört, för att sedan gå tillbaka i listan och ändra status på en enskild punkt. Det går ofta snabbare än att välja status punkt för punkt.
Det går att bifoga dokument/bilder till en enskild order eller själva objektet med samtliga underhållspunkter. Bifogas dokument till objektet följer det med varje gång en order inom objektet är planerat.
Det kan också finnas bifogade dokument med information om fastigheten.
Om en underhållspunkt får en anmärkning
Det finns en systeminställning som automatiskt kan skapa ärende från FU, när en FU-punkt får en viss prioritet, såsom 2. Utfört med anmärkning.
Om status 2 Utfört med anmärkning sedan väljs, kommer DeDU automatiskt att skapa ett ärende när ordern sparas. Detta ärende hamnar då i en särskild ärendetyp - FU-anmärkning.
Efter att ordern sparats längst ner, scrolla upp till ordern igen för att se att ärendenumret för anmärkningen automatiskt lagts till.
Det går också att manuellt skapa ett ärende på underhållspunkten genom att klicka på AO-blocket till höger.
Tryck på Spara och tillbaka för att återgå till listan med ärenden.
Det går självklart också bra att välja att allt är utfört, men skriva en notering om något fixades utan att det behöver följas upp, t ex "handbrandsläckare väldigt dammig, torkade rent den".
0 Kommentarer
Lägg till din kommentar